آموزش ابزار در نرم افزار کورل دراو گـــــــــــــــــــــرافیک
.:: Your Adversing Here ::.
 

آموزش ابزار در نرم افزار کورل دراو

آموزش کورل دراو

انتخاب کردن ابزار Graph Paper
ابزار Graph Paper را از نوار ابزار انتخاب کنید. به موقعیت آن در نوار ابزار دقت کنید. ممکن است ابزار Spiral یا Polygon در حال نمایش داده شدن باشند و شما مجبور شوید روی مثلثی که در گوشه سمت راست پایین ابزار قرار دارد کلیک کنید تا منوی ابزار باز شود. حالا ابزارGraph Paper را انتخاب کنید.

یک شبکه بندی ایجاد کنید
ابزار Graph Paper را انتخاب کنید. تعداد ستون ها و سطور (columns / rows) مورد نیاز برای شبکه بندی خود را تعیین کرده و مقدار مورد نظر را در کارد Graph Paper Column and Rows وارد نمایید. حال کلیک و drag کنید تا یک شبکه با سایز و شکلی که در نظر داشتید ایجاد شود.

..........................................

رسم چند ضلعی
ابزار Polygon را انتخاب کنید. روی صفحه کلیک و drag کرده و یک چند ضلعی به اندازه دلخواه خود رسم کنید. تعداد نقاط روی چند ضلعی را در قسمت Polygon واقع در نواز تنظیمات ابزار که در قسمت فوقانی محیط کار قرار دارد وارد کنید. تغییر در تعداد نقاط باعث تغییر شکل چند ضلعی خواهد شد.

 


......................................

انتخاب کردن ابزار Spiral

ابزار Spiral را از نوار ابزار انتخاب کنید. به محل قرارگیری این ابزر روی نوار ابزار توجه کنید. ممکن است ابزار Polygon یا Graph Paper نمایش داده شده باشد و شما برای دیدن ابزار Spiral مجبور خواهید شد روی مثلث کوچکی که در گوشه پایین شمت راست ابزار قرار دارد کلیک کنید تا منوی ابزارها باز شود آنگاه ابزار Spiral را انتخاب کنید.

........................................

انتخاب کردن ابزار Ellipse
ابزار Ellipse را از نوار ابزار انتخاب کنید.

........................................

رسم بیضی
ابزار Ellipse را انتخاب کنید. روی صفحه کلیک و drag کنید تا بیضی با سایز و شکل دلخواه رسم شود.

.........................................

انتخاب کردن ابزار Rectangle
ابزار Rectangle را از نوار ابزار انتخاب کنید.

رسم کردن مستطیل
ابزار Rectangle را انتخاب کنید. روی صفحه کلیک و drag کنید و مستطیلی به شکل و اندازه مناسب رسم کنید.

.........................................

ابزار Pan
روی مثلثی که در گوشه سمت راست پایین ابزار Zoom قرار دارد کلیک کنید تا ابزار Pan انتخاب شود. شما می توانید روی آیکون ابزار Pan که در نوار تنظیمات قرار دارد نیز کلیک کنید. روی صفحه کار خود کلیک و drag کنید. ابزار Pan سند شما را در صفحه به حرکت در خواهد آورد و این امکان برای شما فراهم می شود تا اسکرول کنید و یا هر بخشی از سند را در صفحه قرار دهید. این تنها نما را تحت تاثیر قرار می دهد نه محل قرار گیری اشیا را.

.....................................

انتخاب کردن ابزار Zoom
روی ابزار Zoom واقع در نوار ابزار کلیک کنید. ابزار Zoom نمای محیط کار شما را کنترل می کند و یکی از ابزارهای است که شما باید کار کردن با آن را به خوبی یاد بگیرید. در CorelDraw، اغلب کارهای شما بین نمای نزدیک کار و کار کردن با نمای کلی طرح در حال تغییر است. زمانی که برای یادگیری تنظیم گزینه های zoom صرف می شود با تمرین سریع تر می شود.

.............................

انتخاب کردن ابزار Shape
روی ابزار Shape واقع در نوار ابزار کلیک کنید.

ویژگی های پیشرفته ابزار Shape
روی مثلثی که در گوشه سمت راست ابزار Shape قرار دارد کلیک کنید تا پنجره Shape Edit Features باز شود. این منو کاربردهای پیشرفته ای را به نمایش می گذارد که توضیح آن ها در این آموزش مقدماتی نمی گنجد، اما شما باید با محل تمامی این ابزارها در نوار ابزار آشنایی داشته باشید. ابزارهای موجود در این منو شامل ابزار Shape و Knife (چاقو)، Eraser (پاکن) و ابزار Free Transform می باشد.

............................................

انتخاب کردن ابزار Pick
روی ابزار Pick در نوار ابزار کلیک کنید. ابزار Pick ابزار اصلی انتخاب در نرم افزار CorelDraw می باشد. وقتی در حال استفاده از ابزارهای دیگری هستید می توانید با فشار دادن کلید Space (کلیدهای Space+CTRL در واقعی که ابزار Text tool در حالت Edit Mode قرار داشته باشد) می توانید ابزار Pick را انتخاب کنید.

.......................................

شئ یا Object چیست؟
در CorelDraw، یک شئ یا Object به هر نوع آیتمی گفته می شود که شما طراحی و یا وارد سند کرده اید. شئ ممکن است یک مستطیل، دایره، متن و یا حتی عکس باشد. همه کارها در CorelDraw از طریق انتخاب یک شئ انجام می گیرد. افکت های گوناگونی را می توان بسته به نوع شئ و ابزاری که انتخاب کرده اید روی آن اعمال کرد. برای این آموزش، ابزار Rectangle را انتخاب کرده و یک مربع رسم کنید.

..................................

منتقل کردن پالت به فضای کار (Workspace)
روی حاشیه پالت کلیک کرده و آن را در قسمت مورد نظر از فضای کار بکشید. یک سایه خاکستری رنگ مربعی شکل، شکل و سایز پالت را نشان می دهد تا عمل جایگزینی به درستی انجام شود. کلید ماوس را رها کنید تا عملیات کامل شود. روی فضای مربوط به قسمت عنوان کلیک و drag کرده و آن را به محل مورد نظر خود حرکت دهید.

تغییر دادن سایز پالت متحرک
ماوس را روی حاشیه پالت حرکت دهید. وقتی نشانگر ماوس تبدیل به یک پیکان دو سر شد، می توانید روی ضلعی از پالت که می خواهید کوچک تر یا بزرگ تر شود کلیک کرده و آن را بکشید.

..........................................

ساخت یک پالت جدید
به مسیر Window, Color Palettes, Palette Editor بروید تا پنجره Palette Editor باز شود.

نام گذاری پالت جدید
روی آیکون New Palette، که در شکل مشخص شده است، کلیک کنید تا پنجره New Palette باز شود. از قسمت Save In محلی را که می خواهید پالت جدید در آن جا ذخیره شود انتخاب کنید، معمولا مسیر C:\\Program Files\Corel\Grahics\Custom\Palettes به راحتی قابل دسترسی است. نام مورد نظر را در قسمت File Name تایپ کنید. سپس روی دکمه Save کلیک نمایید. حالا پالت جدید شما در پنجره Palette Editor ظاهر خواهد شد.

....................................

پالت رنگ چیست؟
به کناره سمت راست صفحه CorelDraw نگاه کنید. اگر تغییری در تنظیمات پیش فرض ایجاد نکرده باشید، دو ردیف رنگ، مطابق شکل، مشاهده خواهید کرد. این یک پالت رنگ باز است. CorelDraw مدیریت رنگ قدرتمند و ابزارهای مرتبط با آن را برای کاربران فراهم کرده است و پالتی که مشاهده می کنید کلید همه کارهایی است که با رنگ انجام می دهید.

 

 


نظرات شما عزیزان:

مینا
ساعت17:17---25 دی 1391
سلام اقا مهدی لینک شدی .....

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

  • نوشته : مهدی
  • تاریخ: دو شنبه 25 دی 1391برچسب:,

  • shomal24

    مهدی

    shomal24

    http://shomal24.loxblog.com

    گـــــــــــــــــــــرافیک

    آموزش ابزار در نرم افزار کورل دراو

    گـــــــــــــــــــــرافیک

    به وبلاگ من خوش آمدید، امید وارم مطالبی که در وبلاگم قرار میدم براتون مفید باشه . خواهش می کنم اگه پیشنهاد و یا انتقادی دارید حتماً در قسمت نظرات بنویسید... موفق باشید. به وبلاگ من خوش آمدید

    گـــــــــــــــــــــرافیک