کیم ووچونگ نماد صنعت و اقتصاد کره ، حتماً بخوانید گـــــــــــــــــــــرافیک
.:: Your Adversing Here ::.
 

کیم ووچونگ نماد صنعت و اقتصاد کره ، حتماً بخوانید

كیم وو چونگ ، بنیان گذار و مدیر سابق شركت  دوو ، مرد اول اقتصاد و صنعت كره است . كسی كه كره صنعتی و مدرن امروز وامدار تلاش های اونه . در نیمه اول دهه 90 به عنوان نماد صنعتی كشور كره معرفی شد. عناوین بزرگ‌ترین كارآفرین قرن بیستم و پدر تولید و صادرات كره جنوبی هم از دیگر افتخاراتشه . در كره لقب جادوگر هم بهش داده اند.

كیم وو چونگ كیست ؟

«كیم وو چونگ» رئیس(سابق) هیئت مدیره و موسس تشكیلات دوو  در 19 دسامبر 1936 در شهر «تاگو» كره به دنیا آمد . پس از اتمام تحصیلات ابتدایی و متوسطه در سال 1960 موفق به اخذ دانشنامه اقتصاد از دانشگاه یانسی كره شد . پس از یك سال خدمت در شورای توسعه اقتصادی كره كه یك ارگان دولتی است در سال 1967 «شركت صنایع دوو » را تاسیس كرد .

شركت دوو از طریق بیش از 70 شعبه و نمایندگی در رشته های مختلف صنعتی از قبیل احداث ساختمان ، كشتی سازی ، تولید وسایل نقلیه، ماشین آلات سنگین و سبك ، ربات، دستگاههای مخابراتی و محصولات الكترونیكی ، محصولات خانگی و منسوجات در داخل و خارج كشور كره فعالیت تجاری داشته و با نقاط مختلف جهان مناسبات تجاری برقرار نموده . (یه نكته : راستش دقیقا نمیدونم این اطلاعات مربوط به چه سالی میشه ولی كتاب من كه بعدا معرفی اش می كنم چاپ بیست و یكم ، سال 83 است)

آقای كیم در سال 1978 ضمن اهدا كلیه دارایی خود بنیاد دوو را تاسیس كرد . این بنیاد تا كنون (زمان ترجمه این كتاب) 5 بیمارستان عمومی روستایی احداث نموده است .

آقای كیم در سال 1989 كتابی ارزشمند به قلم خودش (بر خلاف كتابهای سفارشی خیلی ها...) تحت عنوان سنگ فرش هر خیابان از طلاست را با این هدف منتشر كرد:

«دیر زمانی است كه همواره آرزو داشتم آنچه از ساحل دریای زندگی به دستم رسیده همراه با تجربیات شخصی زندگی خود به گونه ای تنظیم و آنها را با جوانان كه امید های آینده كشور هستند در میان بگذارم ...»

به عنوان یه دوست خواندن كتاب ازرشمند  «سنگ فرش هر خیابان از طلاست»  كه واقعا هر جمله اش طلاست رو توصیه میكنم . كتابی خطاب به همه جوانان نه فقط مردم كره . نمیدونید چقدر متاثر شدم وقتی پیام آقای كیم رو خطاب به جوانان ایرانی مبنی بر سازندگی كشور پس از 8 سال جنگ تحمیلی خواندم :

« در این اواخر من خود شاهد مجاهدت های شگفت آور مردم ایران برای بازسازی و ترمیم ویرانی های جنگ 8 ساله با عراق بودم و تردیدی ندارم كه نوید بخش آینده ای روشن و پربار خواهد بود...       تردیدی ندارم كه جوانان ایرانی می توانند قهرمانان نوین تاریخ بزرگ ملی خود و جهان آینده باشند...  »

اما افسوس ...  سال1997،  شرق آسیا با بحران شدید اقتصادی مواجه شد و دود این آتش دامان دوویی‌ها را هم گرفت. این شركت بزرگ و چندملیتی با بحران شدید نقدینگی و فروش روبه‌رو شد. كیم به جای این‌كه نیروی انسانی دوو   یا دامنه فعالیت‌های این شركت را كاهش دهد، تصمیم عجیبی گرفت! او به همه مدیران دستور داد تا دارایی و سود شركت را بیش از آن مقداری كه هست، نشان دهند تا از این طریق بتوانند وام بیشتری از بانك‌ها بگیرند.

تحلیلگران اقتصادی، این پنهان‌كاری را بزرگ‌ترین اشتباه طول عمر كیم می‌دانند.   شركت دوو  در سال1999 اعلام ورشكستگی كرد و كیم كه  برای یك گردهمایی تجاری در چین به سر می‌برد، از بازگشت به كره امتناع كرد دادستان كره، پرونده فساد شركت دوو را به سركردگی كیم وو چونگ به جریان انداخت. جرم كیم، حساب‌سازی و اختلاس بود. دادستان كره‌ای كیم بیچاره را تحت تعقیب كیفری قرارداد و دست به دامان پلیس بین الملل هم شد. كیم شش سال به زندگی مخفی خود در كشورهای مختلف دنیا (آلمان، فرانسه، سودان و ویتنام) ادامه داد  اما سرانجام با شجاعت به كشورش بازگشت :

وى در بیانیه اى كتبى كه همزمان با ورودش به فرودگاه بین المللى اینچیون منتشر شد گفت: «سرم را به زیر مى افكنم و به خاطر دردسرآفرینى براى مردم بر سر مشكلات گروه دوو پوزش مى خواهم .من هر مسؤلیتى كه در رابطه با حادثه گروه دوو متوجه من باشد به عهده مى گیرم. من عمیقاً متأسفم
 

مأموران پلیس كره درمقابل چشمان متحیر میلیون‌ها كره‌ای كه به صورت زنده ماجرا را مشاهده می‌كردند، در همان پای پلكان هواپیما، دستبند به دستان مرد اول  اقتصاد و صنعت كره می‌زنند و او را به بازداشتگاه می‌برند.
پس از دستگیری كیم، دادستان مذكور تقاضای اشد مجازات را برای كیم كرد، یعنی حبس ابد. اما قاضی دادگاه به دلیل آن‌كه كیم از بیماری قلبی رنج می‌برد، صلاح‌دید كه ده سال حبس برای كیم كفایت می‌كند.

برخی محافل اقتصادی كره و بسیاری از مردم كره به دلیل علاقه خاصی كه به این مرد داشتند، و نیز به خاطر نقش بسزای كیم در رشد اقتصادی كره، خواهان كاهش دادن این حكم و حتی تبرئه كیم شدندچهار ماه بعد دادگاه دیگری تشكیل شد و حكم دادگاه اول را فقط یك سال و نیم كاهش داد: هشت سال و نیم حبس به اضافه ده میلیون وون جریمه نقدی. آن هم در حالی كه پیرمرد نماد اقتصاد و صنعت كره، روی صندلی چرخدار نشسته و به دست او سرم وصل بود.


سنگ فرش هرخیابان از طلاست .:

*در گوشه ای نشستن و احساس حقارت و ناتوانی كردن در واقع خیانت به خلق آدمیست .

*فراموش نكنید هر چه امروز داریم روزی غیر ممكن تصور می شد .

*صحنه نمایش به شرق باز می گردد.

 

سنگ فرش هر خیابان از طلاست (پر فروش ترین كتاب سا ل...؟)
نوشته كیم وو چونگ


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

  • نوشته : مهدی
  • تاریخ: چهار شنبه 17 آبان 1391برچسب:,

  • shomal24

    مهدی

    shomal24

    http://shomal24.loxblog.com

    گـــــــــــــــــــــرافیک

    کیم ووچونگ نماد صنعت و اقتصاد کره ، حتماً بخوانید

    گـــــــــــــــــــــرافیک

    به وبلاگ من خوش آمدید، امید وارم مطالبی که در وبلاگم قرار میدم براتون مفید باشه . خواهش می کنم اگه پیشنهاد و یا انتقادی دارید حتماً در قسمت نظرات بنویسید... موفق باشید. به وبلاگ من خوش آمدید

    گـــــــــــــــــــــرافیک