توضیح مختصر در مورد چاپ لینولئوم گـــــــــــــــــــــرافیک
.:: Your Adversing Here ::.
 

توضیح مختصر در مورد چاپ لینولئوم

 

توضیح مختصر در مورد چاپ لینولئوم

 

همان طور که هر سازی در موسیقی صدای ویژه ای دارد به همان گونه در طراحی و نقاشی نیز هر ابزاری اثر خاصی از خود برجای می گذارد و احساس خاصی را برمی انگیزد. حریم هر ابزاری را باید همواره محترم شمرد و هیچ گاه خللی به آن وارد نکرد. طرحی که با مداد ایجاد می شود یک حس و طرحی که با قلم فلزی به وجود می آید حس دیگری را برمی انگیزد. زیاد جالب نخواهد بود اگر با سازی صدای دیگری را ایجاد کنیم.

خطی که از طریق خراش یا حکاکی به وجود می آید با خطی که مداد روی کاغذ صاف به جای می گذارد تفاوت دارد و حسی که هر یک برمی انگیزد مشابه نخواهد بود. در یکی از انواع چاپ های دستی که لینولئوم نام دارد، اثر از طریق حکاکی با ابزار فولادی ایجاد می شود. لینولئوم صفحه ای نرم و پلاستیکی است که هنرمندان به جای آن گاهی از کف پوش گاهی هم از نیم تختی که در کفاشی مصرف دارد استفاده می کنند. پس از حکاکی با غلطک مرکب چاپ را که مثل عسل چسبنده است، روی آن انتقال می دهند و کاغذی روی آن قرار می دهند و با دست یا وسیله دیگری به آن فشار وارد می کنند تا طرح روی کاغذ چاپ شود. در این نوع چاپ قسمت های حفر شده سفید و قسمت های دست نخورده به رنگ سیاه درمی آید. یکی از مزایای این نوع چاپ این است که آن را که می توان روی کاغذ بارها تکثیر نمود و یا به نظر شخص من به کمک آن با گچ یا گل رس نقش برجسته ایجاد کرد. احساسی که این نوع طراحی برمی انگیزد ویژه است و با هیچ وسیله ی دیگری امکان ندارد.

در این نوع چاپ آنچه در سمت راست لینولئوم حفر شده پس از چاپ به سمت چپ منتقل می شود و شکلی که نگاه به چپ می کند پس از چاپ نگاه آن، به راست برمی گردد. اگر طرح را پس از چاپ مقابل آینه قرار دهیم جهتش همانی می شود که روی لینوئوم حفر شده است. در این نوع چاپ از خاکستری ها خبری نیست. آن چه هست فقط سفید و سیاه است.

ابزاری که با آن حک می کنند مغارهایی فولادی است که با نیروی چشمگیر دست حرکت می کند و عمل حکاکی را به کندی انجام می دهد.

 

 


نظرات شما عزیزان:

araxchemi
ساعت11:22---1 بهمن 1396
سلام.
خیلی خوب بود. با تشکر


ساعت1:08---3 اسفند 1391
سلام من نیاز به لینو در ابعاد 50 در 50 هستم میدونی تو تهران کجا میشه پیدا کرد حتما جواب بده
پاسخ:سلام نمی دونم تو تهران کجا میشه پیدا کرد چون در مازندران زندگی میکنم.


نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:


shomal24

مهدی

shomal24

http://shomal24.loxblog.com

گـــــــــــــــــــــرافیک

توضیح مختصر در مورد چاپ لینولئوم

گـــــــــــــــــــــرافیک

به وبلاگ من خوش آمدید، امید وارم مطالبی که در وبلاگم قرار میدم براتون مفید باشه . خواهش می کنم اگه پیشنهاد و یا انتقادی دارید حتماً در قسمت نظرات بنویسید... موفق باشید. به وبلاگ من خوش آمدید

گـــــــــــــــــــــرافیک