معضلات ازدواج در عصر و زمان ما و شش راه حل مبارزه با استمناء گـــــــــــــــــــــرافیک
.:: Your Adversing Here ::.
 

معضلات ازدواج در عصر و زمان ما و شش راه حل مبارزه با استمناء

 

معضلات ازدواج در عصر و زمان ما و شش راه حل مبارزه با استمناء

1. طولانى شدن سنّ ازدواج; سنّ ازدواج در این دوران به خاطر تحصیلات و سپس یافتن شغل و کار مناسب بالا رفته است. در گذشته جوانان در ابتداى جوانى، یعنى 17 یا 18 سالگى، ازدواج مى کردند، امّا اکنون در اواخر جوانى، یعنى حدود سى سالگى و گاه بیشتر، ازدواج مى کنند و اوج شهوت جنسى را در حال تجرّد سپرى مى کنند و طبعاً جمعى از آنها تاب مقاومت در برابر این فشار شدید، مخصوصاً با توجّه به عوامل تحریک فراوانى که در زمان ما وجود دارد، را ندارند و به انحراف کشیده مى شوند. خلاصه این که یکى از معضلات ازدواج، طولانى شدن سنّ ازدواج است.
2. بالا رفتن توقّعات; متأسّفانه سطح توقّعات هم در دختران و هم در پسران بالا رفته است. منزل مسکونى مستقل، اتومبیل گران قیمت، کسب و کار پر درآمد، پدر زن و پدر شوهر پولدار، زوجه ى خیاط و آشپز و آشناى به زبان هاى خارجى و مسلّط بر کامپیوتر و مانند آن، از جمله این توقّعات است که مانع ازدواج در زمان مناسب مى شود.
3. افزایش تشریفات; معضل دیگرى که سر راه ازدواج جوانان وجود دارد تشریفات غیر ضرورى است، که چشم و هم چشمى ها به زیاد شدن آن دامن زده است. مهریّه هاى سنگین و بعضاً نامعقول، جهزیّه هاى تشریفاتى و گسترده، که گاه زوجین فرصت استفاده از بعضى اقلام آن را تا سالها به دست نمى آورند، خریدهاى آنچنانى قبل از عقد، و مجالس سنگین عقد و عروسى، بخشى از این تشریفات است.
4. کثرت سوءظن; با توجّه به این که متأسّفانه ارتباط هاى نامشروع زیاد شده، دختران و پسران و زنان و مردان به یکدیگر سوء ظن دارند و نمى توانند براحتى به یکدیگر اطمینان پیدا کنند. حال اگر به دختران اجازه داده شود بدون اذن پدر ازدواج موقّت نمایند و دخترى مثلاً با چند نفر صیغه موقّت بخواند و سپس پسرى به خواستگارى او بیاید و بخواهد با وى ازدواج دایم کند، از خود مى پرسد: آیا این خانم با شوهر سابق ارتباط دارد یا نه؟ و این سوءظن مانع ازدواج مى شود. باید مردم را به ساده زیستى دعوت کرد و این پیرایه ها را از این حکم الهى مطابق با فطرت زدود، تا جوانان بتوانند براحتى ازدواج کنند و از گناه و معصیت در امان بمانند.

2. پرهیز از عوامل تحریک
دومین راه مبارزه با استمناء و پیشگیرى از خودارضایى و همچنین درمان آن، پرهیز از عوامل تحریک است. تماشاى فیلم هاى آنچنانى، استفاده از برنامه هاى ماهواره ها، اینترنت، برخى روزنامه ها و مجلاّت و کتاب هاى گمراه کننده، چشم چرانى و استفاده از لباس هاى تنگ و چسبان، و حتّى غذاهاى تحریک کننده، هرکدام به نوعى انسان را به سوى گناه و معصیت سوق مى دهد. اگر جوانى خود را در برابر این عوامل کنترل کند بى شک مبتلى به خودارضایى نمى گردد. امّا کسى که در برابر تمام یا برخى از عوامل فوق بى پرواست و براحتى آلوده ى آن مى شود، طبیعى است که مبتلى به استمناء گردد. مگر مى شود یک انسان در محیط وباخیز زندگى کند و آب و غذاى آلوده به میکروب مصرف نماید و سالم بماند؟! خلاصه این که دومین راه حل، پرهیز از عوامل تحریک است.

3. اجتناب از دوستان ناباب
یکى دیگر از عوامل آلودگى جوانان، همنشینى با دوستان ناباب و آلوده است. جوانى که با یک انسان معتاد به موادّ مخدّر دوست مى شود و به همراه او به مجالس استعمال مواد مخدّر مى رود، به تدریج آلوده ى به آن مى شود. اگر با شخصى طرح رفاقت بریزد که مبتلى به استمناء و خودارضایى است، طبعاً او هم مبتلى به این گناه و معصیت مى گردد. همان گونه که همنشینى با برخى از بیماران، باعث سرایت بیمارى او به انسان مى شود.

4.  اشتغــال
جوانان باید براى تمام ساعات شبانه روز خود برنامه داشته باشند، به گونه اى که تمام اوقات آنها پر باشد و بیکار نمانند. چرا که بیکارى منشأ بسیارى از مفاسد اخلاقى از جمله خودارضایى است. مخصوصاً اگر بیکارى همراه با تنهایى باشد، که اثر تخریبى آن بیشتر خواهد بود. و لذا به همه مبتلایان به خودارضایى توصیه مى کنیم که تنها و بیکار نمانند و تمام اوقات خود را پر کنند. مخصوصاً از ورزش غافل نشوند که تأثیر مهمّى در جلوگیرى و همچنین ترک استمناء دارد. چون هیجانات جنسى را مى کاهد و سرگرمى سالمى نیز محسوب مى شود.

5. مطالعه ى مداوم آثار سوء استمناء
مبتلایان به این بیمارى باید پیامدهاى سوء و عوارض نامطلوب و ضررهاى فراوان خودارضایى را مطالعه کنند و این کار را تکرار نمایند تا این امور به حافظه آنها سپرده شود، تا هر زمان هواى نفس و شیطان آنان را دعوت به این کار کرد، با یادآورى آن آثار مخرّب، بتوانند خود را کنترل نمایند.

6. تقویت پایه هاى ایمان
هرچه ایمان انسان محکم تر گردد آلودگى وى به گناه و معصیت کمتر مى شود، تا آنجا که اگر ایمان قوى و مستحکمى پیدا کند، در قلب جمعیّت گناهکار زندگى مى کند امّا آلوده نمى شود.
راه تقویت پایه هاى ایمان، مطالعه ى کتاب هاى دینى، تفکّر و اندیشه در اسرار جهان هستى، شرکت در مجالس دینى و مانند آن است. نتیجه این که: با تقویت پایه هاى ایمان، اشتغال، اجتناب از دوستان ناباب، پرهیز از عوامل تحریک، مطالعه ى مداوم آثار سوء خودارضایى و ازدواج هم مى توان از آلودگى هاى جنسى مخصوصاً استمناء پیشگیرى کرد و هم مى توان آن را درمان نمود. به امید رهایى همه ى مبتلایان
به خودارضایى و زندگى پاک و عارى از گناه و معصیت.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

  • نوشته : مهدی
  • تاریخ: چهار شنبه 22 آذر 1391برچسب:,

  • shomal24

    مهدی

    shomal24

    http://shomal24.loxblog.com

    گـــــــــــــــــــــرافیک

    معضلات ازدواج در عصر و زمان ما و شش راه حل مبارزه با استمناء

    گـــــــــــــــــــــرافیک

    به وبلاگ من خوش آمدید، امید وارم مطالبی که در وبلاگم قرار میدم براتون مفید باشه . خواهش می کنم اگه پیشنهاد و یا انتقادی دارید حتماً در قسمت نظرات بنویسید... موفق باشید. به وبلاگ من خوش آمدید

    گـــــــــــــــــــــرافیک